Zielony marketing (zwany też marketingiem ekologicznym) to opracowywanie, wprowadzanie na rynek i dystrybucja produktów zaprojektowanych w taki sposób, aby zminimalizować ich negatywny wpływ na środowisko, w odpowiedzi na ekologiczne obawy konsumentów. Dzisiejsi konsumenci troszczą się o ochronę środowiska i wymagają, aby ekologia była częścią wartości marek, z których korzystają.

Zrównoważony konsument

W świecie marketingu funkcjonuje już nowy akronim określający kategorię konsumentów zainteresowanych marketingiem ekologicznym: LOHAS (Lifestyle of Health And Sustainability – styl życia sprzyjający zdrowiu i zrównoważonemu rozwojowi).

Jest to szybko rosnący rynek ludzi, których poczucie odpowiedzialności ekologicznej i społecznej wpływa na ich decyzje zakupowe. Ta grupa odbiorców nie tylko domaga się od marek ekologicznych produktów, ale także jest w stanie wpływać na innych za pomocą swoich wartości. Jeśli jesteś jedną z tych osób, z pewnością zainteresują Cię nowości i projekty ekologiczne dostępne na stronie: https://radominfo.pl/

Ekologia nie jest już modą

Troska o środowisko naturalne towarzyszy nam od lat 90. W tamtych czasach modnymi tematami były warstwa ozonowa i kwaśne deszcze, podczas gdy teraz niepokoją nas zmiany klimatu. W każdym razie konsumenci uświadomili sobie, że zdrowie naszej planety musi być priorytetem, i nastąpiła długotrwała zmiana.

Obawy dotyczące pochodzenia produktów

Konsumenci zaczęli kwestionować pochodzenie produktów, które spożywają, i odrzucać produkty lub składniki kojarzone z katastrofami ekologicznymi, takie jak olej palmowy. W rezultacie nastąpił rozkwit inicjatyw na rzecz sprawiedliwego handlu. Są również zainteresowani produktami pochodzącymi z recyklingu lub ponownego wykorzystania, ponieważ są one postrzegane jako bardziej zrównoważone.

Zrównoważone opakowanie

Nadmierne zużycie tworzyw sztucznych jest kwestią, która bardzo zaprząta uwagę konsumentów. Przez wiele lat opakowania zapewniały wygodę i indywidualną prezentację, ale obecnie takie opakowania są postrzegane jako marnotrawstwo. Trendem jest stosowanie minimalnej ilości opakowań, wykorzystywanie materiałów nadających się do recyklingu lub wielokrotnego użytku, a nawet sprzedaż produktów w ilościach hurtowych.

Konsekwencja i odpowiedzialność

Jak już wspomnieliśmy, ekologia to nie moda, ale głęboka zmiana. Konsumenci są bardziej świadomi niż kiedykolwiek wcześniej i odrzucają marki, które podejmują powierzchowne inicjatywy mające na celu stworzenie ekologicznego wizerunku, ale nadal stosują praktyki szkodliwe dla środowiska.

Krótko mówiąc, marketing ekologiczny to trend, który będzie się utrzymywał i który zmusza nas do przemyślenia naszej działalności pod kątem odpowiedzialności ekologicznej i społecznej.