Marketing wideo stał się dla jednym z głównych środków komunikacji z klientami. Jednak pomimo swojej skuteczności, wiele marek nie odważyło się z niego skorzystać, ponieważ uwierzyły w jeden z wielu mitów, które go otaczają.

W tym artykule chcę rzucić nieco światła na tę kwestię i przedstawić prawdę o 9 powszechnych mitach dotyczących marketingu wideo.

1 Mit: marketing wideo wymaga dużej ilości sprzętu.

Rzeczywistość: Obecnie użytkownicy przedkładają naturalność i spontaniczność nad doskonałe produkcje. Do rozpoczęcia pracy wystarczy aparat fotograficzny w telefonie.

2 Mit: Najbardziej efektywne filmy trwają krócej niż 3 minuty.

Rzeczywistość: Nie ma dokładnego wzoru na to, jak długie powinno być wideo i nie trzeba się bać długich filmów. Jeśli użytkownicy są naprawdę zainteresowani daną treścią, obejrzą ją do końca.

3 Mit: marketing wideo zajmuje dużo czasu.

Rzeczywistość: Nie będę Cię oszukiwał, tworzenie wysokiej jakości treści wymaga pewnych nakładów środków. Ale improwizowane filmy wideo, lub transmisji na żywo mogą być świetnym sposobem na szybkie i łatwe rozpoczęcie tworzenia filmów.

4 Mit: Filmy wideo nie konwertują.

Rzeczywistość: choć prawdą jest, że najmocniejszą stroną wideo marketingu są wczesne etapy lejka konwersji, można je również wykorzystywać w kampaniach ukierunkowanych na sprzedaż, np. oferując kupony rabatowe za pośrednictwem youtuberów.

5 Mit: im więcej wyświetleń, tym lepiej.

Rzeczywistość: metryka wyświetleń to nie wszystko. Istnieją również inne wskaźniki, które są bardzo ważne i które warto monitorować, podobnie jak wyświetlenia. Lepiej jest zidentyfikować kilka istotnych wskaźników dla każdego typu wideo i skupić się na nich, takich jak odsłony, retencja, CTR, źródło i CPM – z informacjami zgadzają się eksperci ze strony www.mediainternet.pl/, z którymi skonsultowaliśmy podane informacje.

6 Mit: Wideo jest tylko dla młodego pokolenia.

Rzeczywistość: wideo to najczęściej konsumowany rodzaj treści w Internecie, wykorzystywane w celu dotarcia do wszystkich rodzajów ludzi oraz nawiązania z nimi szybkiego i skutecznego kontaktu.

7 Mit: Jeśli film nie jest viralowy, jest bezużyteczny.

Rzeczywistość: Wiele marek z powodzeniem stosuje marketing wideo, a żaden z ich filmów nie stał się viralem. Ważniejsze jest, aby konsekwentnie publikować treści i z czasem dobrze rozwijać swój kanał.

8 Mit: Maszyny zastąpią ludzi w tworzeniu wideo.

Rzeczywistość: Uczenie maszynowe ma kilka ciekawych zastosowań w wideo, takich jak śledzenie metryk. Są jednak rzeczy, które tylko my potrafimy robić dobrze, na przykład interpretować dane i być kreatywnym.

9 Mit: Wideo nie sprawdza się w mojej branży.

Rzeczywistość: każda firma ma coś do opowiedzenia za pomocą marketingu wideo. Jeśli nikt w Twojej branży jeszcze tego nie robi, to świetna wiadomość, ponieważ będziesz miał więcej okazji, aby się wyróżnić. Nie pozwól, aby mity na temat marketingu wideo Cię powstrzymały i wypróbuj go już teraz!