Każda strona internetowa, także ta oferująca kolekcję gier hazardowych na prawdziwe pieniądze, potrzebuje odpowiedniej reklamy, aby znaleźć użytkowników. Kasyna online mają to zadanie znacznie utrudnione. Reklamowanie ich i zachęcanie do uprawiania hazardu jest bardzo rygorystycznie określone przez prawo. Spoty promujące takie witryny, nie mogą być między innymi kierowane do osób niepełnoletnich ani emitowane przed 22. Nie powinny także wspominać o łatwym i szybkim zarobku, czy możliwości odreagowania po ciężkim dniu. Za złamanie tych przepisów grożą surowe kary. Dlatego też rzadko mamy okazję zobaczyć typowe reklamy kasyn online. Najczęściej spotykane reklamy o tematyce hazardowej, na jakie możemy się natknąć i jakie są legalne, to spoty gier przeglądarkowych i aplikacji na telefon, które można pobrać bezpłatnie i w których wygrane są także wirtualne. Oczywiście, zakładają one mikropłatności w samej aplikacji, które mają ułatwić rozgrywkę. Przegląd właśnie takich reklam, które najlepiej korzystają z trików marketingowych i często są początkiem przygody z prawdziwym hazardem, będzie tematem tego artykułu.

Huuuge Casino-Slots, Poker, Blackjack, Roulette

Na początek, warto przyjrzeć się reklamie gry dostępnej za darmo na telefony komórkowe Huuuge Casino-Slots, Poker, Blackjack, Roulette. Zawiera ona na pierwszy rzut oka wszystkie te cechy, które gdyby zakładała operacje na prawdziwych pieniądzach, czyniłyby ją nielegalną. Mamy w niej do czynienia z ogromnymi wygranymi, brzękiem złotych monet i grafiką, która może przemówić do młodszych użytkowników. Widzimy zielone skrzaty, czterolistne koniczynki symbolizujące szczęście i powodzenie oraz uśmiechniętą panią zachęcającą do pobrania aplikacji i rozpoczęcia gry. Wszystko to kolorowe, dynamiczne i okraszone radosną muzyką. Na ekranie przewijają się napisy, głoszące, że jest to “najlepsze kasyno w Twoim telefonie”, które oferuje mnóstwo bonusów i darmowych kolejek, a w czasie rozgrywki masz szansę na „legendarne Jackpoty”. Oczywiście, pod spodem znajdują się odpowiednie dopiski, aby mogłaby być ona legalnie umieszczona w serwisach internetowych i emitowana: gra niedozwolona jest dla osób niepełnoletnich, nie oferuje rzeczywistych wygranych, a sukcesy w niej nie gwarantują zwycięstwa w grach dostępnych w prawdziwych kasynach. Sprawia to, że aplikacja wydaje się całkowicie nieszkodliwa i można traktować ją jako zwykłą zabawę. Warto jednak pomyśleć, zanim poświęcimy jej czas. Za niewinną grafiką kryją się bowiem kuszące mikropłatności. Bonusy i gratisy, które zdobędziesz na początku, szybko sprawią, że gra Cię wciągnie i zaczniesz robić w niej zakupy. Drobne sumy mogą przerodzić się w większe i szybko stracisz nad nimi kontrolę. Reklama ta spełnia więc doskonale swoją rolę i manipuluje widzami, dlatego też warto zachować zdrowy rozsądek, gdy skusi do gry także Ciebie.

Slot Machines with Bonus Games

Drugą interesującą reklamę znajdziemy po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy Slot Machines with Bonus Games. Sama nazwa informuje potencjalnego gracza o bonusach, które czekają na niego w tym wirtualnym kasynie, co zdecydowanie pozytywnie wpłynie na jego decyzję o zainstalowaniu jej na urządzeniu. Sam spot, tak jak poprzedni, utrzymany jest w ciepłej, żywej kolorystyce i oparty na nierealistycznej grafice. Sugeruje w ten sposób, że jest to tylko zabawa, w której nie podejmuje się żadnego ryzyka, jakie towarzyszy zakładom w prawdziwych kasynach. Przecież jeżeli przegramy, to tylko wirtualne pieniądze. Nie pada ani słowo o tym, że trzeba będzie najpierw za nie zapłacić prawdziwymi. Przewijające się na ekranie motywy slotów potęgują to wrażenie. Pierwszy nawiązuje do bajkowego „Tarzana”, drugi utrzymany jest w tematyce starożytnego Egiptu. Trzeci z kolei posługuje się wizerunkiem kucyka i księżniczki. Ponownie niesie to ryzyko, że pomimo ostrzeżeń i ograniczeń wiekowych, gra będzie atrakcyjna dla dzieci, które niedopilnowane zainwestują w nią swoje kieszonkowe, a nawet wydają na wirtualnie żetony oszczędności rodziców. Z powodu tak atrakcyjnych reklam gier inspirowanych kasynami, ważne jest, aby założyć na smartfonach i tabletach, z których korzystają dzieci, odpowiednie blokady i kontrolować ich aktywność w sieci. Warto także pamiętać, że symulowany hazard i emocje, które wywołuje, może być pierwszym krokiem w stronę wizyty w prawdziwym kasynie.

Live Holdem Pro – Poker Online

Kolejną ciekawą reklamą wirtualnego kasyna jest filmik promujący grę Live Holdem Pro – Poker Online. Jest ona zupełnie inna niż dwie poprzednie. Tutaj nacisk zostaje położony na realizm. Doznania i emocje, które reklama obiecuje, mają jak najwierniej odzwierciedlać uczucia towarzyszące prawdziwej grze. Na samym początku widać fragment filmu, gdzie na żywo tasowane są karty i układane żetony. Późniejsze kadry również nie korzystają z żadnych kolorowych ani fantastycznych motywów. Grafika, zarówno w reklamie jak i grze, jest bardzo minimalistyczna. Pokazane zostają stoły do gry, przy których znajdują się awatary graczy. Potem omawiane najważniejsze opcje aplikacji: możliwość gry zarówno ze znajomymi, jak i z najlepszymi graczami z całego świata, ustalanie sobie celów i udział w turniejach. Podkreślony zostaje także fakt, że dla żadnego gracza nigdy nie braknie miejsca w tym kasynie. Ta reklama jest dużo mniej niebezpieczna od dwóch pozostałych. Nie rzucają się w niej w oczy złote monety i gigantyczne sumy, nie ma także elementów atrakcyjnych wizualnie dla dzieci. Nie manipuluje ona w tak dużym stopniu widzami, ale mimo to jest skuteczna. Osoba, która szuka tego typu rozrywki, a nie ma chęci lub możliwości wizyty kasynie, lub spotkania z przyjaciółmi na pokera, z pewnością da się skusić tej reklamie i pobierze aplikację. Oczywiście, tutaj również istnieje ryzyko utraty kontroli nad mikropłatnościami i uzależnienia, dlatego nie można tracić czujności.

Warto zachować ostrożność

Ograniczenia dotyczące reklam kasyn mają z założenia zredukować przekaz o tej formie rozrywki tak, aby osoby podatne na manipulacje: dzieci, ludzie w trudnej sytuacji życiowej czy seniorzy nie padły jej ofiarą i nie popadły w nałóg. Restrykcje te nie dotyczą jednak powszechnie dostępnych aplikacji na telefony komórkowe i gier przeglądarkowych. Te mogą swobodnie umieszczać zachęcające filmiki w dowolnym miejscu w Internecie. Często są niezwykle interesujące i barwne, przez co kuszą swoją niewinnością i powodują uśpienie czujności. Doskonałymi tego przykładami są dwie reklamy wspomniane na początku. Inne oferują realność doznań i nie kuszą początkowo wielkimi wygranymi. Mimo to, takie reklamy mogą być nawet bardziej zachęcające niż te głośne i kolorowe, ponieważ skłaniają do gry osoby o większym kapitale, które nie odczują zbytnio licznych mikropłatności. Wszystkie trzy reklamy można zaliczyć do najlepszych reklam symulowanych kasyn pod względem skuteczności. Warto więc pamiętać, że nawet jeśli natkniesz się  w Internecie lub telewizji na reklamę kasyna, która wydaje się nieszkodliwa, miej świadomość, że bardzo łatwo uzależnić się od hazardu. Jeżeli jednak zdecydujesz się na grę, zachowaj zdrowy rozsądek, aby nie narażać się na nieprzyjemności i problemy finansowe.