Reklama wizualna to forma promocji wykorzystująca obraz. Plakat, zdjęcia, film reklamowy to najczęstsze narzędzia do jej realizacji. Czy to co widzisz oddaje rzeczywistą postać prezentowanego obiektu, przedmiotu, produktu ? Nie, ten obraz jest udoskonalony za pomocą różnych trików. Największe oszustwo towarzyszy pokazywaniu artykułów spożywczych. Opiszę Tobie jak na podstawie kilku wybranych zabiegów, twórcy reklam, poprawiają wygląd tego co prezentują.

Piwo.

Piwo w kuflu lub szklance w materiale reklamowym ma zawsze bardzo obfitą i równa pianę. Prosty zabieg zastosowania płynu do mycia naczyń daje taki efekt.

Bita śmietana.

Pianka do golenia do złudzenia przypomina ubitą śmietanę, jest bardziej stabilna nie topi się tak łatwo. Ten prosty zamiennik poprawi wygląd każdego deseru.

Zarumienione kawałki mięsa.

Pasta do butów idealnie imituje rumianą przypieczoną część mięsa. Zwróć uwagę jak równe i symetryczne są zarumienienia np. grilowanych mięs.

Gałki lodów.

Puree ziemniaczane odpowiednio zabarwione do złudzenia przypomina kulki lodów. Lampy oświetlające filmowaną, fotografowaną powierzchnię szybko by lody roztopiły.

Miód.

Olej silnikowy do złudzenia imituje miód, doskonale poddaje się obróbce, jest bardziej przejrzysty i co najważniejsze jest bardziej płynny od miodu.

Płatki śniadaniowe.

Płatki śniadaniowe zalane mlekiem szybko nim nasiąkną i nie wyglądają apetycznie. Odpowiednio przygotowany biały klej, unosi płatki na powierzchni, nadając im zdecydowanie lepszy wygląd.

To tylko wybrane przykłady tego jak spot reklamowy, nagina rzeczywisty obraz, który widzi oko kamery, obiektyw aparatu.
Wzrok, słuch, smak, węch, dotyk to podstawowe zmysły człowieka. Odpowiednio zmanipulowane obrazy działają bezpośrednio na wzrok, im będą atrakcyjniejsze, tym większe pożądanie mogą wywołać. To samo dotyczy pozostałych zmysłów.
Reklama wizualna i fachowcy, którzy ją tworzą to wysokiej klasy specjaliści. Dzięki posiadanej wiedzy i umiejętności, twórca obrazu potrafi dotrzeć w ten obszar mózgu, który wywoła w widzu pragnienie posiadania.
Dlaczego reklamy nie działają już tak, jak kiedyś?
Czy takie poprawianie rzeczywistości jest etyczne, to już inna sprawa. Etyka jest w reklamie na bardzo odległym biegunie, ważne jest wzbudzenie chęci posiadania.
Najbardziej, krzywdzące odbiorcę w tak produkowanej reklamie, jest wywoływanie niezadowolenia kiedy zaczynamy porównywać obraz z reklamy np. jakiejś potrawy, z tym co sami przygotowaliśmy.